مقالات آموزشی

کاربرد سشوار صنعتی و انواع آن

در پاسخ به این سوال که سشوار صنعتی چیست؟ می توان گفت که یکی از ابزار های برقی است که انرژی الکتریکی را به باد گرم تبدیل می کند. سشوار صنعتی از لحاظ شکل و عملکرد شبیه به سشوار خانگی است با این تفاوت که در این دستگاه حرارت بسیار زیادی نسبت به سشوار خانگی تولید می شود و میزان باد خروجی از آن متفاوت است.

از سشوار صنعتی در مشاغلی مانند صافکاری و نقاشی، کابینت سازی، نجاری، رنگ کاری و بسته بندی و لیبل زنی بر روی سطوح استفاده می گردد همچنین در مشاغلی مانند لوله کشی جهت خم کردن لوله های پلی اتیلن و پلاستیکی و فلزی کاربرد دارد. هایپر صنعت فامکو تامین کننده انواع سشوار صنعتی با برترین کیفیت موجود در بازار کشور در انواع مدل ها می باشد.

سشوارهای صنعتی به دلیل دامنه کاری گسترده، قدرت گرمایشی بسیار بالاتری نسبت به سشوارهای آرایشی تولید می‌کنند. سشوارهای صنعتی با داشتن توان و قدرت بالا، حرارتی با دمای بیش از ۷۰۰ درجه سانتیگراد را برای صاحبان مشاغل صنعتی به وجود می‌آورند.

کاربردهای سشوار صنعتی

  • لحیم کاری
  • صاف کاری ماشین
  • خم کردن پلاستیک
  • نرم کردن لوله‌های سفت
  • از بین بردن رنگ قدیمی از دیوار
  • جدا کردن برچسب از روی سطوح
  • برداشتن روکش های مواد مختلف
  • شرینگ کردن در صنایع بسته بندی
  • تعویض نمودن کف پوش وینیلی منزل
  • دودی کردن شیشه اتومبیل و ساختمان

نحوه عملکرد سشوار صنعتی

قبل از پرداخت به نحوه کارکرد سشوار صنعتی بهتر است به بیان چند بخش اصلی دستگاه بپردازیم. یک درایر حرارتی صنعتی معمولا از یک موتور، فن، المنت، بدنه و سوییچ و البته نازل خروجی تشکیل شده است که در مقاله معرفی انواع نازل سشوار صنعتی به طور کاملا تخصصی به این موضوع پرداخته ایم. تمام این قطعات با ساخت ضعیف‌تر در نوع سشوار آرایشی خانگی نیز وجود دارند اما برای مدل‌های صنعتی این قسمت‌ها با توان خروجی بالاتر و کیفیت ساخت بسیار مستحکم و با دوام بیشتری ساخته می‌شوند. بیشترین سهم و تعداد سشوار صنعتی در بازار را نوع برقی آن تشکیل می‌دهد که پر فروش ترین سشوار صنعتی محسوب می‌شود.

کارکرد این اجزا به این شکل است که ابتدا موتور توسط یک سوییچ و با انرژی برق یا باتری می‌چرخد و پروانه را به حرکت در می‌آورد تا از شیارهای پشتی دستگاه، باد قدرتمند کشیده و تولید شود؛ بعد از آن بطور همزمان با موتور و یا گاهی با یک سوییچ جداگانه، المنتی که در قسمت داخلی و جلوی لوله دستگاه و قبل از نازل قرار داده شده نیز روشن می‌شود تا این باد تولید شده قبل از خارج شدن از دستگاه، با عبور از المنت حرارت بالایی بگیرد. در نتیجه‌ی این فعالیت فنی درونی دستگاه، دم و هوای خروجی از نازل سشوار بسیار گرم و مخصوص کارهای مختلف فنی و صنعتی خواهد بود.

شدت جریان باد در بیشتر سشوارهای صنعتی چندان بالا و سریع نیست اما قابل کنترل است و معمولا مقدار این باد خروجی با معیار حجم و واحد لیتر بر دقیقه سنجیده می‌شود. یک سشوار صنعتی می‌تواند حجم هوایی از حدود 150 تا حدود 600 لیتر در دقیقه تولید کند. این فشار و حجم باد به طور همزمان با میزان حرارت هم قابل تنظیم بوده و هر دوی این پارامترها بسته به نوع کار و پروژه و نیاز کاربر قابل تغییر است.

قدرت سشوار صنعتی

قدرت سشوار های صنعتی به وسیله برق تامین می شود. بالا بودن ولتاژ و قدرت باعث می شود تا گرما و باد خروجی از دستگاه بیشتر شود. قدرت از مهم ترین کارایی های سشوار صنعتی است. قدرت یکی از مزیت های تمام ابزار آلات برقی و غیر برقی است، و بالا بودن توان و قدرت برای سهولت کارها امری ضروری است. با توجه به اینکه سشوار های صنعتی گرمای بالایی تولید می کنند وجود یک موتور قدرتمند با توان ولتاژی بالا در آن مهم و ضروری است.

انواع سشوار صنعتی

  1. سشوار صنعتی برقی
  2. سشوار صنعتی شارژی

اجزای تشکیل دهنده سشوار صنعتی

  1. کابل صنعتی روکش دار دارای دو شاخه صنعتی پرسی ایمن
  2. بدنه پلاستیکی مقاوم ارگونومیک
  3. کلید سه حالته ضد عرق و ضد گرد و غبار
  4. سری فلزی متمرکز کننده حرارت
  5. فن و آرمیچر قدرتمند جهت تولید جران هوای گرم با سرعت و دمای بالا
  6. المنت برقی 2000 تا 2500 وات سرامیکی روکش شده با میکا جهت طول عمر بیشتر

مزایای استفاده از سشوار صنعتی

۱- سشوار صنعتی به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند طیف حرارتی بسیار گسترده‌ای را تولید نماید که دارا بودن این مزیت از جمله دلایل اصلی کاربرد آن در زمینه‌های مختلف صنعتی است.

۲- این دستگاه به سرعت می‌تواند موتورها و ماشین آلات و دستگاه‌ها را گرم کند و باعث افزایش راندمان کاری گردد.

۳- روش استفاده از آن بسیار ساده و کار با آن بسیار لذت بخش و راحت است.

۴- دسته سشوار صنعتی از جنس پلاستیک تولید شده که این باعث می‌شود احساس خستگی برای دست در هنگام کار طولانی مدت، ایجاد نشود.

در نهایت اینکه بهترین مارک سشوار صنعتی شرکت و سازنده‌ای است که دستگاه‌هایی را با کیفیت قطعات بالا در کنار آپشن‌ها و سایر مشخصات فنی و ایمنی و البته با ضمانتنامه و گارانتی معتبر ارائه می‌دهد. مطالعه این مقاله به عنوان یک راهنمای خرید سشوار صنعتی برای شماست، با خواندن آن شما با کاربرد سشوار صنعتی آشنا شدید حالا می توانید برای خرید سشوار صنعتی با بهترین کیفیت به همراه ضمانت اصالت و سلامت کالا و پشتیبانی تخصصی و رایگان به سایت ابزار یراق بهروز مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *